Absolventi doplňujúceho pedagogického štúdia získajú pedagogickú spôsobilosť na výkon pracovnej činnosti učiteľa strednej školy príslušných profesijných predmetov so zameraním na predmety študijných programov Bezpečnosť a obrana štátu (BOŠ), Elektronické zbraňové systémy (EZS), Vojenské spojovacie a informačné systémy (VSIS), Zbraňové systémy, zbrane a ich časti (ZSZČ).
Špecifické ciele:
Získať teoretické vedomosti z pedagogiky, didaktiky a psychológie a vedieť ich uplatňovať pri plnení základných úloh učiteľa profesijných predmetov vo výchovno-vzdelávacom procese s dôrazom na jeho plánovanie a realizáciu v predmetoch študijných programov BOŠ, EZS, VSIS a ZSZČ.
Absolvent DPŠ sa bude vedieť orientovať v súčasných trendoch edukácie v SR a v zahraničí a dokáže ich aplikovať do vyučovacieho procesu na stredných školách.
Spozná základné teoretické modely učenia sa a vzdelávania a dokáže používať odbornú terminológiu z oblastí edukológie - pedagogických disciplín, psychológie a ďalších vied.
Osvojí si teóriu pedagogickej diagnostiky, metód a techník a získa zručnosti pre proces vzdelávania a klasifikácie.
Porozumie základným zákonitostiam psychiky v biologickej, psychickej a sociálnej determinácií správania a získa základné vedomosti z oblasti výskumných metód v pedagogike a v psychológii.
Porozumie osobitostiam vývinu a ich pedagogickým súvislostiam predovšetkým v školskom veku, puberte a adolescencii.
Dokáže všestranne rozvíjať osobnosť žiakov a bude vedieť implementovať poznatky pri plánovaní a organizácii vyučovacieho procesu.
Získa vedomosti z pedagogickej psychológie, získa zručnosti na predchádzanie a riešenie edukačných problémov a neprospievania žiakov.
Bude sa vedieť orientovať v problematike sociálno-patologických javov detí a mládeže a ovláda preventívne stratégie, dokáže analyzovať ich dynamiku ako aj príčiny a dôsledky, pozná možnosti ich prevencie.
Spozná štruktúru a vzťahy v rámci sociálnej skupiny – získa poznatky zo sociálnych vied a bude vedieť jednotlivé techniky používať pri organizácii vyučovacieho procesu.
Získa základné vedomosti z metodiky výchovy a aktérov pedagogického procesu.
Spozná podstatu komunikácie a bude vedieť použiť v praxi rôzne druhy a modely sociálnej a pedagogickej komunikácie, osvojí si základné komunikačné stratégie k vyučovaniu.
Prostredníctvom tréningu nadobudne komunikačné a seba prezentačné zručnosti, bude vedieť efektívne komunikovať a riešiť konfliktné situácie v školskom prostredí.
Pochopí podstatu tvorby školských vzdelávacích programov a ich prepojenie s potrebami regiónu, trhu práce a potrieb zamestnávateľov – získa potrebné zručnosti pri tvorbe kurikulárných dokumentov.
Bude spôsobilý projektovať a realizovať vyučovaciu jednotku prostredníctvom pojmovej a operačnej didaktickej analýzy obsahu vzdelávania a správne formulovať ciele vyučovacieho procesu, poznať a vhodne použiť didaktické metódy, voliť organizačné formy s cieľom dodržania didaktických zásad.
Získa potrebné vedomostí o základných činiteľoch vytvárajúcich vyučovací proces-žiak, učiteľ-učivo, získa potrebné zručnosti pre rozvoj kľúčových kompetencií žiakov.
Bude vedieť vhodne aplikovať inovatívne vyučovacie metódy a moderné technológie vzdelávania, zdokonalí si zručnosti potrebné k používaniu prostriedkov IKT vo vyučovacom procese.
Získa potrebné kompetencie, aby bol pripravený na požiadavky celoživotného vzdelávania prostredníctvom kontinuálnych foriem profesijného rastu pedagogických zamestnancov.
Pochopí učiteľskú profesiu nie ako povolanie, ale ako celoživotné poslanie.
Získa základné vedomosti z najnovších trendov vo vzdelávaní v 21. storočí a pochopí vyučovací proces ako interakciu medzi učiteľom a učiacimi sa a učiteľa bude brať ako facilitátora učenia sa žiakov, nie ako autoritatívneho sprostredkovateľa poznatkov s patričným využitím nových technológii so zameraním na rozvoj kritického myslenia a tvorivosti žiakov pri vyučovaní.